underbararesa.blogg.se

Äntligen är det våran tur! I december så är det beräknad att vårat första barn ska komma till oss. Vi kan inte annat än längta och räkna dagarna!

♥3500 gram kärlek!♥

Kategori: Vårat lilla mirakel!

Var hos min barnmorska imorse. Berättade då att jag tycker det är så svårt dethär med fosterrörelser, för man ska ju kontakta sjukvården om man känner minskade rörelser och jag har som aldrig känt jättemycket men sedan igårkväll hade det var helt lugnt och stilla.. Alldeles för stilla.
Barnmorskan försökte trycka och känna och skaka igång bebisen där inne, men nädå ingen reaktion. Hjärtat slog fint, men som hon sa så säger det egentligen ingenting om barnet får den näring och har det blodflöde i navelsträngen och hjärnan som den behöver.
Så när hon inte heller kunde känna någon rörelse och för att vara på den säkra sidan så fixade hon en tid för oss på Spec.mödra inne i stan. Fick åka dit direkt efter Bmbesöket även fast dom hade fullbokat..
 
Känns tryggt och säkert att dom tar en på allvar. Fick ligga i ctgkurva ca en timme sedan kollade dom med ultraljud så allt såg bra ut. Och visst gjorde det de, tack och lov! Den får näring som den ska och uppskattad vikt på den nu var cirka 3500 gram. Så den ligger på kurvan för en bebis i vecka 39, kan det bli mer perfekt!:-)
Vilken skillnad mot för sist när man såg bebisen på ultraljud! Nu var det så trångt och mysigt där inne så det var svårt att ens se vad som var vad, tur läkarna är duktiga!;-) Så nu ska jag försöka att inte oroa mig i onödan, men som dom sa så VILL dom att man ska komma in om man känner sig osäker, då kollar dom alltid upp det.
 
Jag hoppas iallafall att jag slipper dit mera, det är nämligen där man får gå sedan om man går över tiden och måste bli igångsatt, och det kan vi ju få slippa!:) Barnmorskan räknade även ut att om jag går över full tid så länge man får så blir det ungefär 22/12 jag blir igångsatt.. känns ju sådär lagomt kul.. hehe.
 
Men våran lilla älskling får komma när den vill, kom ut när DU är redo lilla vän!♥
 
Nog om det.. Har ni börjat köpa julklappar ännu? Köper ni till eran Partner? Har ingen aning om vad jag ska ge sambon, och inte önskar han sig någonting speciellt heller.. Vi har sagt att vi inte ska ge varandra någonting, men jag vet hur det brukar sluta!;-)
 
Nä nu ska jag fortsätta med projekt storstädning.. Kök och toa färdigt, är ju dom rummen som är värst!
 
Kram på er!
 
 
Förra veckans bild.. Här var det 13 dagar till Bf!♥ Imorgon är det exakt en vecka kvar!=)

Kommentarer

  • Sussie säger:

    Vad bra att allt såg bra ut med bebisen er! Vi var också på tillväxtultraljud i torsdags, på BF-dagen. Då mätte dom den och uppskattade vikten till 3349 g, som var -5% från "normalkurvan" men helt normalt ändå! :)

    Tänk att vi snart har våra små barn här hos oss! <3

    Svar: ja, 3349 är ju "normalt". =) Jag var mer orolig för att den inte skulle ha växt sen sist, men det kan man ju som säga att den hade:-D Ja, så kul! då måste vi ses=)
    Therese

    2012-11-27 | 14:27:19
    Bloggadress: http://enligtsussie.blogg.se

Kommentera inlägget här: