underbararesa.blogg.se

Äntligen är det våran tur! I december så är det beräknad att vårat första barn ska komma till oss. Vi kan inte annat än längta och räkna dagarna!

v. 37

Kategori: Vårat lilla mirakel!

Onsdag idag och ny graviditetsvecka. Idag går vi in i vecka 37(36+0) med 28 dagar kvar och 10% utav graviditeten till beräknat datum!
 
Jag mår fortfarande väldigt bra (oftast) och försöker att njuta av varje dag. Trots att det är svårt för man vill ju bara att tiden ska gå liiiiiite fortare.. ;-) Brukar oftast sova ostört, någon gång händer det att ett toabesök behövs mitt i natten men oftast inte. Men inatt... inatt har jag legat och vridit och vänt på mig hela natten känns det som. Har vaknat av mitt egna gnäll. Anledningen ? Jo, förvärkar.. Livmodern drar ihop sig och blir hård, detta gör ju inte ont MEN så obehagligt och man känner sig inte värst smidig med hur man ska ligga med en stenhård kula i vägen. Tack och lov känner jag inge nu på dagen och om jag har tur kanske jag slipper det inatt. Annars har jag ingenting att klaga över.. Livet rullar på som det ska och här hemma är det nu färdigt för litens ankomst:-) Det enda som är kvar är lite smågrejs som behöver inhandlas till mig.. Lite kvar att tvätta upp och sen hade vi tänkt hinna med en storstädning innan.. Kan ju vara trevligt att ha det fint och spec under adventstider och jul. Mamma gav mig även tipset om att det är kul att ha fika hemma i frysen för alla som vill komma och se vårat underverk.. Så lite bakning ska vi också hinna med!
 
Sambon jobbar bara en vecka till, och tur är väl kanske det.. För hur skulle jag orka göra allt det här själv.. Speciellt storstädningen.. ;-) Som det ser ut nu kommer vi vara hemma båda två dom första 4-5 månaderna.. Han har säsongsjobb och dom börjar om till våren igen.. Han har sökt lite vinterjobb men inte hittat någonting än. Så om ingenting dyker upp så har vi många månader på oss att njuta tillsammans under den första bebistiden.
 
Visst vore det väl bra om han fick något jobb, men samtidigt.. Den här tiden kommer ALDRIG igen. Även om vi får fler barn i framtiden så är ju det här absolut första gången. Första barnet, första allting.. så jag blir bara glad om han kommer vara hemma, som vi ska njuta! Våran lilla familj ♥
 
 
 

Kommentarer

  • jowjow säger:

    så underbart mysigt! jag kommer få va hemma själv, fast min sambo har bara 1o minuter till jobbet så är ju inte så farligt kommer ju ha massa tid ändå :)

    Svar: Ja men de är ju bra att han har jobb iaf:-) Daniel är vägarbetare och då jobbar dom inte på vintern..
    Therese

    2012-11-10 | 19:27:23
    Bloggadress: http://modernatankar.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: