underbararesa.blogg.se

Äntligen är det våran tur! I december så är det beräknad att vårat första barn ska komma till oss. Vi kan inte annat än längta och räkna dagarna!

V. 33 (32+0)

Kategori: Vårat lilla mirakel!

Idag har jag gått 80 % av graviditeten! Endast 20 kvar! Känns som att det är massa kvar att fixa innan litens ankomst, men ändå känns det som att det mesta är fixat och det som fattas går fort att fixa, speciellt när man vet på ett ungefär vad som fattas.

Min lilla lista över det som är kvar, så kan jag stryka eftersom:

Skötväska - Vill ha en praktisk och samtidigt ska den ju vara fin och passa våran blå vagn!:-)

Overall - Vad ska man ha för en när det är i December och det kan vara jättekallt? Bor ju trots allt uppe i Norr.. Och hur ska man bädda i vagnen?

Salvor och annat från apoteket - Vad är nödvändigt och vad kan man avvakta med och köpa senare vid behov?

En skötbädd - Eftersom vi inte får plats med skötbord så ska vi byta på tvättmaskinen. Måste hitta ett fin skötbädd att lägga på. Plus någonting att ha blöjor och salvor osv i.

Blöjor - Har hemma två paket som vi fått.. Men är ju svårt att veta om dom passar? Vilka ska man köpa? Måste man ha med sig egna blöjor på BB?

BBväskan - Vad ska man ha med sig? Vilken storlek på kläderna till lillan? Några i 50 och några i 56?

Kudde och täcke - Till spjälsängen. Ska man ha kudde i vagnen också?

Och sist men inte minst.. Så måste jag ringa till försäkringskassan idag och försöka få någon klarhet i hur det fungerar..

så kom igen alla ni som har erfarenhet och som vet, hjälp en mindre vetande person!:-) Har jag glömt någonting? Är det någonting som jag skrivit som är onödigt?

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: